dissabte, 9 de juliol del 2011

61è cafè a Berga amb en Francesc Ribera (titot)

Berga (Berquedà) 17.161 habitants
Cal Negre

Preu del cafè 1,10 (1,30 terrassa)
Els de Barcelona son Pixapins (antigament polls de granja o Elefants)
de l'embotit cru allargat de porc en diuen Tastet









El primer cop que vaig arribar a Berga per fer de patumaire principiant vam anar directament a fer el primer beure (una barreja) a Cal Negre. Pensavem que havia estat producte de l'atzar. Avui he entès que no va ser així. Aquest  emplaçament te 201 anys d'història i moltes històries que el fan especial.
El meu company d'avui també te molta història escrita, cantada i moltes coses a dir. Ell és segurament un dels cantants més proilífics del país i és una personalitat insiscutible dalt dels escenaris. Aquest primer cop que vaig ser a Berga per patum va coincidir amb el primer disc de Brams i em sembla recordar que ja l'havia vist poc abans a les cotxeres de Sants amb una mica més de pel i amb una pala a la mà. Ell m'ha explicat que aquí només es parla de patum 5 dies a l'any. Berga te com dos vides separades. FALTA TEXT............